SMS
Anda perlu menggunakan format yang ditetapkan untuk topup,contohnya: RM5 rangkaian Maxis
format topup adalah seperti berikut:
Gateway
Digi = 014-9001001, 014-9000001Celcom = 019-5922281, 019-5127854
Maxis = 017-5285526, 014-7595228
Umobile = 011-28918838
- Selepas menghantar sms topup, anda perlu menunggu sms telah bejaya atau tidak.
Jika anda tidak menerima sms selepas 30minit, sila hubungi helpline untuk pertanyaan
Jadual dibawah ialah jenis produk dan kod sms
Produk | Kod | Denominasi |
---|---|---|
Maxis | M | 5, 10, 20, 30, 60, 100 |
Celcom | C | 5-50, 100 |
Digi | D | 5-20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80, 85, 90, 95, 100, 150, 200, 250, 300 |
U Mobile / U mobile Bill | U | 5-500 |
TuneTalk | T | 3, 5, 10, 15, 20, 30, 50, 100, 200, 300, 500 |
XOX | X | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 |
Digi Super Reload IDD | DI | 15 |
Digi Super Reload Social | DS | 15 |
Digi Super Reload IDD Indonesia | DID | 15 |
Digi WOW | DW | 15 |
Tron | R | 10, 30, 50, 100 |
Altel | A | 5-50, 100 |
Buzzme | B | 10, 30, 50, 100 |
Friendi | F | 5, 10, 20, 30, 50, 100 |
Merchantrade | MC | 5-100 |
U Mobile Pin | UP | 10, 30 |
Digi Pin | DP | 10, 30, 50, 100 |
Italk Pin | IP | 10, 20, 30, 50 |
Tunetalk Pin | TP | 5, 10 |
Maxis Bill | MB | 10-300, 350, 400, 450, 500 |
Celcom Bill | CB | 30-300, 350, 400, 450, 500 |
Digi Bill | DB | 10-200 |
Redone Bill | RB | 8-300, 350, 400, 450, 500 |
Website
1. Untuk menggunakan website, anda perlu log masuk terlebih dahuluKlik disni untuk log masuk kedalam website
*pastikan anda masukkan nombor telefon dan kata laluan yang betul
2. Selepas klik login, anda perlu memasukkan TAC. TAC akan dihantar ke nombor telefon yang anda gunakan untuk log masuk, masukkan TAC 8 angka tersebut dan klik continue.
3. Jika anda pertama kali log masuk, anda perlu menjawab beberapa soalan, klik continue dan log masuk sekali lagi
4. Selepas berjaya log masuk, anda akan lihat paparan seperti dibawah
Android
Untuk menggunakan applikasi Android, Sila install applikasi ke dalam smartphone anda.Klik Disini untuk install applikasi
1. Applikasi yang telah anda install
2. Untuk log masuk, sila pastikan anda disambungkan pada server yang betul.
- Sentuh pada MAIN SERVER untuk menukar server, masukkan server key seperti dibawah dan sentuh Connect Server Baru.
3. Apabila telah disambungkan pada server, log masuk dan masukkan TAC yang dihantar pada telefon anda.
4. Paparan selepas berjaya log masuk.
5. Paparan selepas memilih telco topup.
6. Anda boleh menyemak topup pada seperti dibawah.
Sila sentuh skrin telefon anda dari hujung kiri dan tarik hingga ke kanan. Satu menu akan muncul seperti dibawah, sentuh pada My Account.
7. Sentuh pada Check TX untuk menyemak topup yang telah dihantar.
Tolong masukkan TNB dan Perbadana Bkalan Air P.Pinang. Ramai customer nk bayar bil ni. Terima kasih.
BalasPadamSaya Pun nah
Padamkenapa apk tiada dalam google play(android)..
BalasPadamkenapa apk tiada dalam google play(android)..
PadamSalam petang, ingin tahu saya pernah daftar dari nombor lama, skg guna nombor baru. Apa perlu dilakukan untuk akif semula?
BalasPadamTepon customer servis
Padam